09:04 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مصرف نفت

پیش بینی بانک جهانی از قیمت نفت در سال آینده
نماد برتر-طبق پیش بینی بانک جهانی ، قیمت نفت در پی افت ناشی از کرونا تا سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از اپیدمی بازنخواهد گشت و طی سال آینده ۴۴ دلار در هر بشکه خواهد بود.
پیش بینی بانک جهانی از قیمت نفت در سال آینده
نماد برتر- بانک جهانی در گزارش نیم سالانه "دورنمای بازارهای کالا" اعلام کرد قیمتهای انرژی به خصوص قیمت نفت در دوران شیوع کرونا بیشترین آسیب را در میان کالاها دیده و قیمت نفت در سال آینده رشد چندانی نمی کند و به طور میانگین ۴۴ دلار در هر بشکه خواهد بود.
صعود هفتگی ۱۰ درصدی قیمت نفت با کمک طوفان و اعتصاب
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز جمعه کاهش یافت اما تحت تاثیر اعتصاب کارکنان نفتی نروژ و کاهش حداکثر ۲۵ درصدی تولید این کشور، در مسیر ثبت افزایش هفتگی قابل ملاحظه ای قرار دارد.
تغییر پیش بینی اوپک از زمان پیک تقاضا برای نفت
نماد برتر- اوپک در گزارش "دورنمای نفت جهان ۲۰۲۰" پیش بینی کرد که تقاضای جهانی برای نفت در اواخر دهه ۲۰۳۰ به پیک (اوج) خود برسد و پس از آن رو به کاهش برود.
جدیدترین پیش بینی از تولید نفت آمریکا
نماد برتر- اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد خود از میزان کاهش تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ را نسبت به ماه گذشته پایین آورد و پیش بینی کرد تولید این کشور امسال ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۴۵ میلیون بشکه در روز می رسد.
شرکت‌های ملی نفت بازیگر اصلی بازار می‌شوند
نماد برتر- با کاهش گسترده هزینه از سوی صنعت جهانی نفت و وعده توسعه منابع جایگزین از سوی غولهای انرژی، خلاء به وجود آمده در عرضه به بازار را شرکت‌های ملی نفت مانند آرامکوی سعودی و شرکت ملی نفت ابوظبی پر خواهند کرد.
کابوس پساکرونایی اوپک
نماد برتر- چشم انداز بلندمدت اوپک در هفته های اخیر با اعلام رسیدن تقاضا برای نفت به پیک خود از سوی بریتیش پترولیوم و موارد دیگری مانند ممنوعیت خودروهای بنزینی در کالیفرنیا تا سال ۲۰۳۵ و وعده چین برای صفر کردن آلایندگی کربن تا سال ۲۰۶۰ تیره شده است.
پیش بینی بازرگانان بزرگ جهان از عدم افزایش قیمت نفت
نماد برتر- مدیران بزرگترین شرکتهای بازرگانی نفت جهان روند احیای ضعیف تقاضا برای نفت و قیمتهای پایین در ماهها یا سالهای آینده را به دلیل پاندمی ویروس کرونا پیش بینی کردند.
هشدار روس‌نفت نسبت به بحران زایی تولیدکنندگان اروپایی
نماد برتر- شرکت روس‌نفت روسیه هشدار داد گرایش شرکتهای BP و رویال داچ شل به تجدیدپذیرها ممکن است باعث کمبود عرضه نفت و بالا رفتن قیمتها شود.
تولید نفت آمریکا به پیک رسیده است
نماد برتر-حدود دو سوم از مدیران شرکتهای انرژی آمریکایی در نظرسنجی بانک فدرال رزرو دالاس بر این باور بودند که تولید نفت آمریکا به پیک رسیده است.
بهبود کامل تقاضا برای نفت تا پایان سال آینده
نماد برتر- شرکت گازپروم نفت روسیه پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازخواهد گشت.
کاهش بیشتر پالایش جهانی نفت در راه است
نماد برتر- پالایشگاه‌های جهانی نفت که ماه‌ها تقاضای ضعیف و سطح بالای ذخایر را پشت سر گذاشته اند، به دلیل ضعیف ماندن تقاضا تحت تاثیر تداوم شیوع ویروس کرونا تولید سوخت را در پاییز کاهش می دهند.
افزایش ۳۱ درصدی عرضه نفتگاز یورو ۴ در کردستان
نماد برتر- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۴۵ میلیون لیتر نفتگاز یورو ۴ در استان کردستان تامین و توزیع شده است.
افزایش قیمت نفت در آستانه دیدار اوپک پلاس
نماد برتر- قیمت نفت در آستانه نشست هفته جاری کمیته نظارتی اوپک پلاس، در معاملات روز دوشنبه بازار نیویورک به سمت ۳۸ دلار صعود کرد.
قیمت نفت از اوج ۵ ماهه عقب نشست
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه در واکنش به اظهارات هشدارآمیز بانک مرکزی آمریکا و اوپک پلاس درباره روند احیای تقاضا همزمان با ادامه شیوع ویروس کرونا، از بالاترین قیمت خود در پنج ماه اخیر عقب نشست.